Ugglans restaurang

Skollunchen är en viktig del av dagen. Matsedeln planeras så att barnen kan äta en allsidig och näringsriktad kost.

Sallad på Lida förskola Sallad på Lida förskola Foto: Mostphotos

Vår matsedel

Vår meny är baserad på Haninge kommuns basmatsedel för skolor.
Utöver denna meny (som du kan läsa om i grå ruta) serverar vi alltid ett vegetariskt alternativ. Salladsbuffén har ett bra urval av grönsaker, sallader och dressingar. Vi har fem sorters knäckebröd, två sorters margarin och som dryck erbjuds lättmjölk och vatten.

Frukost

Frukost serveras i matsalen mellan 07:30–07:45 för elever med morgonomsorg. From vt 22 erbjuds frukost även till övriga elever på skolan.
Frukosten varieras under veckans dagar.

Mellanmål

Serveras till barn som är inskrivna i skolbarnsomsorgen.
Mellanmålet serveras enligt de svenska näringsrekommendationerna. Mellanmålet är ett tillskott och ingen riktig måltid. Det kan bestå av bröd, pålägg, frukt, grönsaker, fil, yoghurt eller mjölk.

Magnus Lundgren
Kökschef
magnus.lundgren@haninge.se

Catarina Heilborn
Koststrateg
catarina.heilborn@haninge.se

Skolmaten idag

Svartbäckens matsedel

Skolmaten.se
Skolmaten tillhandahåller en kostnadsfri webbplats och app där du kan se matsedlar för de flesta skolors restauranger. Appen heter Skolmaten och kan laddas ner till iPhone och Androidtelefoner.

Mer om skolmaten.se och deras app