Jobba hos oss

Svartbäcksskolan är en skola med fokus på barnen och deras framtid. Vi erbjuder en unik kombination av stabilitet och tradition där du har möjlighet att bli en del av en verksamhet som vågar tänka nytt, tänka framåt och tänka stort.

Foto: Mostphotos

Svartbäcksskolan ligger i kanten av Tyresta nationalpark i Haninge kommun med urskogen runt hörnet.

Vi har höga ambitioner att ständigt utveckla verksamheten genom att vara en attraktiv skola där alla elever får plats och där vi tillsammans jobbar för att nå goda kunskapsresultat.

Vi har förstelärare som tillsammans med skolledningen leder den pedagogiska utvecklingen och har fokus på så väl det kollegiala lärandet som våra gemensamma mål.

Vi utgår från samtalsmetoden CPS i vårt arbete med eleverna. CPS är en metod för bland annat konfliktlösning som utgår från förhållningssättet att barn gör rätt om de kan.

Vi värdesätter egenskaper som samarbetsförmåga, progressivitet och stort engagemang.